De 15 redenen en extra tips waarom je een SEO Copywriter voor je website moet inhuren.

copywriter-cover-OMJB

Teksten op een website komen er zomaar niet. Die teksten kan je natuurlijk zelf schrijven, maar je kan er ook voor kiezen om op zoek te gaan naar iemand die dat voor je doet. Naar gelang het doel van je website kan je jouw teksten laten schrijven door een Copywriter, een Content Writer of een Blogger. Maar wat is nu het verschil? In dit artikel leggen we even uit wat voor soort schrijvers (writers) er zijn en waarom ook jij die moet inzetten om te scoren met je website.

Tekstschrijvers

Wie op zoek gaat naar een tekstschrijver kan kiezen uit een scala van tekstschrijvers. Maar wat heeft elk type schrijver, of beter gezegd, de teksten die ze schrijven je nu eigenlijk te bieden?

Content Writer

Een Content Writer schrijft teksten, zoveel is duidelijk. De Engelse term ‘Content Writing‘ komt trouwens voort uit de enorme vraag naar tekstschrijvers voor online media zoals websites en social media. Want een tekst voor een website is totaal iets anders dan een tekst voor een boek, een flyer of voor een toespraak.

Een Content Writer is dan ook een tekstschrijver die zich heeft verdiept in het schrijven van teksten voor websites. Bij het schrijven van hun tekst doen zij tevens onderzoek naar hoe die kan bijdragen aan een goede vindbaarheid van je website via zoekmachines.

Copywriter en SEO-Copywriter

Een copywriter is een tekstschrijver die zich heeft gespecialiseerd in het schrijven van commerciële teksten. Hij of zij schrijft teksten met als doel de lezer over te halen iets te doen (call-to-action) of iets te kopen. Banners, advertorials, landingspagina’s, nieuwsbrieven, flyers en advertenties zijn voorbeelden van teksten die door een copywriter worden verzorgd.

Copywriters die zich vooral bezig houden met het schrijven van online teksten en er tevens voor zorgen dat hun tekst bijdraagt aan een goede vindbaarheid van de website in zoekmachines, noemen we een SEO Copywriter. En daar gaat de rest van dit artikel hoofdzakelijk over.

Blogger

Een blogger is ook een tekstschrijver, maar ziet zich minder genoodzaakt om zich aan gevestigde regels te houden. De opmaak van een blogtekst is anders en de zinsbouw wijkt heel vaak af. De informatie die door bloggers wordt neergepend, kan net zo waardevol zijn als teksten die door Content Writers of Copywriters wordt geschreven. In een blogartikel worden meestal wel eigen ervaringen gedeeld.

Copywriters OMJB

Huur een SEO Copywriter in

Twijfel je nog of je je webteksten moet laten schrijven of dat je het misschien toch zelf doet, neem dan even de onderstaande lijst met 15 redenen door en je beslist onmiddellijk om een SEO Copywriter in te huren. Misschien zelfs al na reden nummer 4.

1- Content is belangrijker dan ooit

Mensen zoeken online naar waardevolle informatie over een onderwerp, product of dienst. Dat noemen we content in vakjargon, en daar is tekst nog altijd het belangrijkste deel van.

Waardevolle content verschijnt hoger in de zoekresultaten en overtuigt beter. Een goede SEO Copywriter maakt zich er niet makkelijk vanaf met een tekst van 600 woorden waarin een aantal keren jouw zoekwoorden zijn verwerkt, maar zorgt voor échte meerwaarde.

2- Langere teksten scoren beter

Langere artikels worden beter en langer bekeken door meer mensen. Logisch ook, want langere artikels bevatten meestal meer waardevolle informatie. Het produceren van een aantal longreads of monsterartikelen zou dan ook op je prioriteitenlijst moeten staan. Waarom denk je dat wij dit artikel van ruim 1.600 woorden hebben geschreven? 😉

3- Kwaliteit gaat boven alles

Google wordt steeds slimmer en is inmiddels goed in staat om goede van slechte teksten te onderscheiden. Als je wilt scoren in Google, moet je ervoor zorgen dat jouw informatie die je deelt van het hoogste niveau is. Content van hoge kwaliteit is het fundament van je website.

copywriter OMJB

4- Je hebt weinig tijd

Een bedrijf opbouwen is hard werken. Je hebt het druk en je wilt vooruit met je bedrijf. Dat hoeven we jou als ondernemer niet te vertellen. En waarschijnlijk ook niet dat je de beste mensen nodig hebt als je succes nastreeft.

En uiteraard wist je al dat je content moet delen en betere webteksten op je website. En dat je dit ooit wel eens zal doen, want je hebt er nu – maar binnen een maand eigenlijk ook niet – er geen tijd voor.

Daarom moet je jouw blogs en websiteteksten laten schrijven door een professionele copywriter. Jouw tijd is het waard.

Diep in je hart weet je dus al lang dat je die SEO Copywriter die hoog aangeschreven staat eigenlijk nu al wilt opbellen.

Nog iet overtuigd? Lees dan even verder.

5- Laat je producten/diensten shinen

Een goede SEO copywriter werpt een nieuw licht op je aanbod. Hij of zij zorgt ervoor dat jouw producten of diensten gaan stralen. Figuurlijk dan. Ook daarom is het aan te raden een SEO copywriter in te schakelen.

Heb je een goede SEO-copywriter gevonden? Dan zal deze je zeker kunnen helpen je teksten SEO-technisch perfect te krijgen. Door het optimaliseren van de teksten van je website voor de zoekmachines en het verbeteren van de conversie zorgt de SEO Copywriter ervoor dat je site gevonden wordt en persuasieve technieken – onweerstaanbare verleidingstactieken – om jouw bezoekers om te turnen in betalende klanten. Dat is tenslotte het finale doel, niet?

6- Je kent je producten of diensten te doen

Content moet je laten schrijven omdat je té gedreven bent door verkoop.  Je weet ook teveel over je producten of diensten. En je hebt dan ook steeds de neiging de informatie van hoe goed jouw producten wel zijn door de strot van je prospects te willen duwen, en die dan… afhaken. Content Marketing draait net om het tegenovergestelde. Geen push, wel pull. 

7- Copywriters kunnen variëren

Een goede webtekst is vaak goed doordat hij variatie bevat. Variatie in woorden, in zinslengte, in toon, in ritme. Zulke teksten lezen veel prettiger en je bezoekers zullen zich prettiger voelen bij jouw online aanbod.

Een SEO copywriter schrijft niet alleen webteksten. Hij of zij kan je meestal ook verrassen met content in verschillende vormen zoals bv online video, maar ook infographics, whitepapers, e-books of andere vormen van content die geschikt kunnen zijn om jouw doelen te bereiken.

OMJB – Online Met Je Business

Samen met jou zorgen we dat je online scoort!

Gepostet von OMJB am Freitag, 5. Juni 2020

8- Actuele kennis van SEO

Het algoritme van zoekmachines, in Google in bijzonder, verandert nogal eens. Het kost dan ook veel tijd om je hier steeds in te verdiepen en mee te zijn met de ontwikkelingen op dit gebied. Voor een SEO Copywriter behoort het tot zijn of haar dagelijkse werk om zich in zoekmachine-optimalisatie te verdiepen.

9- Een frisse blik op je doelgroep

Het kan heel verfrissend werken om eens een ander naar jouw doelgroep te laten kijken. Focus je je wel op de juiste mensen? Passen je webteksten nog wel goed bij de mensen die je van jouw producten of diensten wilt overtuigen?

Het kan na verloop van tijd ook moeilijk worden om steeds nieuwe content te vinden om je doelgroep te boeien. Het behoort tot het dagelijks werk van de copywriter om steeds een nieuwe invalshoek voor webteksten te kiezen. Niets is dodelijker voor je website dan teksten die steeds over hetzelfde gaan.

10- Meer organisch verkeer

Laat je de teksten van je website schrijven door een professioneel SEO Copywriter, dan zal je zien dat dit leidt tot een toename in het organisch of direct verkeer bij Google. Door te investeren in content die goed op een organische manier wordt gevonden, kan je flink besparen op AdWords- of Facebook-campagnes.

Bovendien: de bezoekers die organisch op je site komen, zijn bezoekers die blijven komen, terwijl betaalde bezoekers niet meer komen als je stopt met adverteren.

Een slimme contentstrategie is dus zeker aan te bevelen. Vrijwel elke aankoop van een product of dienst begint met een online oriëntatie. En als je zorgt dat je op het moment dat iemand op zoek gaat naar één of meerdere van je producten of diensten hieromtrent goeie informatie vindt op het Net, hoef je veel minder geld aan andere vormen van marketing en promotie uit te geven.

copywriter OMJB
Als je een goeie relatie hebt met je SEO Copywriter dan leest die ook wel eens tussendoor je flyer of affiche na.

11- Geen fouten meer

Een SEO Copywriter is meestal geen grote taalkundige, maar is wél dagelijks met taal bezig. Je mag van hem of haar verwachten dat hij het Nederlands tot in de puntjes beheerst.

Webteksten (en gedrukte teksten nog meer) zonder fouten staan natuurlijk veel professioneler en zorgen voor meer vertrouwen van potentiële klanten in jouw bedrijf. Als je een goeie relatie hebt met je SEO Copywriter dan leest die ook wel eens tussendoor je flyer of affiche na.

12- Onderscheid je van de concurrentie

Je kan het belang van goede webteksten op jouw site niet overschatten. Taal is communicatie, verkoop, sfeer; kortom alles. Als je jouw bedrijf echt onderscheidend in de markt wilt zetten, zorg er dan voor dat je website zoveel mogelijk unieke onderwerpen beschrijft. Webteksten waarin jouw unieke stem en taalgebruik naar voren komt. Webteksten waarmee je vertrouwen schept en mensen in hun harten weet te raken.

13- Meer emotie in je teksten

Een SEO Copywriter is een specialist in het bespelen van emoties. Dat moet ook wel, want mensen zijn emotionele wezens. We maken onszelf graag wijs dat we rationele beslissingen nemen, maar dat is zelden het geval. Geen probleem voor een goede SEO Copywriter.

14- SEO Copywriters zijn ervaren schrijvers

Iedereen kan schrijven, maar om écht goede overtuigende teksten te schrijven, moet je eenvoudigweg veel hebben geschreven. Omdat de meeste copywriters al jaren voor een groot aantal verschillende klanten werken, hebben ze die ervaring. Ervaring waar jij direct van kunt profiteren.

15- De stem van je bedrijf

Sluiten de webteksten die je hebt geschreven (nog wel) aan op brandvoice van je onderneming? Of heb je eigenlijk geen idee wat de brandvoice van jouw bedrijf zou moeten zijn? Dan is het tijd om een SEO Copywriter in te schakelen.

Heb je zelf goede ideeën en ook wel een goeie schrijfstijl, maar wil je zekerheid dat jouw teksten wel goed gaan gevonden worden door de zoekmachines? Vraag eens een goede copywriter om advies. Grote kans dat hij jou op het juiste spoor kan zetten en/of de eindredactie van jouw teksten kan doen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top